Kompetencje, które się liczą

Ostatnie lata przyniosły wiele zmian w obszarze postrzegania kompetencji niezbędnych na rynku pracy. O ile wiedza fachowa, umiejętność jej stosowania nadal pozostają w czołówce wpisów w CV o tyle, coraz silniejszą pozycję zdobywają kompetencje oparte na inteligencji emocjonalnej.

O współpracy pisałam jakiś czas temu, we wpisie zatytułowanym: Współpracujesz? Felieton ten był jednak tylko wprowadzeniem do tematu. Do tej pory bowiem moja znajomość potrzeb opierała się bowiem na doświadczeniach i informacjach przekazywanych podczas zajęć ze studentami zarządzania. Studia zaoczne, jak wiadomo, są wybierane głównie przez osoby już pracujące, chcące poszerzyć swój zasób wiedzy i podnieść poziom kompetencji. Najczęściej mają już doświadczenie zawodowe i obserwacje. Łatwiej podejmują dyskusję dotyczącą umiejętności niezbędnych w życiu zawodowym.

Początek lipca spędziłam w Warszawie, prowadząc zajęcia wzmacniające kompetencje miękkie studentów kierunków technicznych. Młodzi ludzie, najczęściej trzeci i czwarty rok studiów z ogromnym zainteresowaniem uczestniczyli w spotkaniach dotyczących komunikacji, budowania relacji, emocji czy gospodarowania czasem. Odkrywali – tak to dobre słowo – jak wiele jeszcze muszą się nauczyć aby wejście w życie zawodowe było pełniejsze a działania miały większą skuteczność.

Moje spostrzeżenia, rozmowy oraz własne doświadczenia sprawiły, że postanowiłam opracować cykl wpisów dotyczących szeroko rozumianej inteligencji emocjonalnej, na który serdecznie zapraszam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *